MUHD JAUZI BIN JOHARI KETUA BAHAGIAN KHIDMAT PENGURUSAN
  Nama Muhd Jauzi Bin Johari 
  Jawatan : Pegawai Tadbir Dan Diplomatik  
  Skim Perkhidmatan / Gred  : M44 
  Emel  : Alamat emel ini dilindungi dari Spambot. Anda perlu hidupkan JavaScript untuk melihatnya. 
  Telefon : 06-6136311 sambungan : 112 
Hubungi saya jika anda mempunyai sebarang pertanyaan

 

CARTA ORGANISASI

bahagian khidmat pengurusan 

 

 

OBJEKTIF

  • Menguruskan hal ehwal pentadbiran.
  • Menguruskan hal ehwal perkhidmatan dan perjawatan.
  • Menguruskan hal ehwal kewangan.
  • Menguruskan hal ehwal majlis rasmi dan keraian.
  • Menguruskan hal ehwal teknologi maklumat.
  • Menguruskan hal ehwal keselamatan.

 

FUNGSI UNIT PENTADBIRAN AWAM

  • Kebersihan pejabat.
  • Keselamatan pejabat.
  • Memproses permohonan lesen minum keras.
  • Urus setia mesyuarat.
  • Memtri duti stetem bawah RM500.00
  • Menyelaras jawatankuasa keselamatam daerah
  • Menyelaras daftar pemilihan suruhanjaya pilihanraya.
  • Menyelaras aktiviti Majlis Keselamatan Jalanraya Daerah.
  • Meneyelaras lawatan orang-orang kenamaan (VVIP) ke daerah.
  • Menyelenggaraan kenderaan jabatan.

FUNGSI UNIT KEWANGAN

  • Menguruskan tuntutan elauan pegawai dan lebih masa pegawai.
  • Menguruskan perolehan barang jabatan.
  • Memproses pembayaran barang jabatan.
  • Memproses pembayaran bil-bil perolehan.
  • Memtri duti stetem bawah RM500.00.
  • Menyelenggaraan Buku Vot.
  • Menyediakan penyata gaji tahunan pegawai.
  • Menyelaraskan penyata flimsi dengan Buku Vot dan menyediakan penyata penyesuaian.
  • Menyelenggara daftar bil.
  • Menyelenggara rekod stor barang-barang / peralatan pejabat.
  • Menyelenggara daftar harta dan inventori.

 

FUNGSI UNIT KEWANGAN

  • Mengemaskini perjawatan jabatan.
  • Mengemaskini rekod perkhidmatan jabatan dan cuti.
  • Menyelaras laporan prestasi semua pegawai dan kakitangan kerajaan dan menyemak Laporan Panel Pergerakan Gaji.
  • Urus setia Lembaga Tatatertib Kumpulan Sokongan.
  • Menyediakan Penyata Perubahan (kew8).
  • Menyelaras kursus untuk pegawai dan kakitangan.
  • Memproses pergerakan dan kemasukkan ke dalam jawatan berpencen.
  • Menyediakan dan menguruskan permohonan pinjaman kenderaan/komputer pegawai dan kakitangan.

 

FUNGSI UNIT MAJLIS-MAJLIS RASMI DAN KERAIAN

  • Menguruskan majlis-majlis rasmi kerajaan dan keraian.
  • Mengedar makluman dan surat/kad jemputan ke program/majlis rasmi dan keraian.
  • Mengeluarkan senarai nama kenamaan, ketua jabatan dan ketua organisasi beserta jawatan, nombor dan lamatan perhubungan.
  • Mengadakan hari bersama pelanggan.
  • Bantuan khidmat nasihat pengurusan majlis rasmi susunan dan protokol majlis rasmi.

 

FUNGSI UNIT TEKNOLOGI MAKLUMAT

  • Memberikan khidmat sokongan teknikal ICT kepada kakitangan ke arah meralisasikan kerajaan elektronik
  • Membangunkan dan mengemaskini maklumat-maklumat jabatan di dalam laman web rasmi jabatan.
  • Menyelenggara dan membaik pulih peralatan ICT jabatan.
  • Menyelaras dan mengawasi penggunaan sistem, peralatan server dan lain-lain yang berkaitan.

 

FUNGSI UNIT KESELAMATAN

  • Perlaksanaan tindakan selepas penerimaan aduan perkara-perkara yang dianggap menjejaskan keslamatan awam.
  • Pengurusan bantuan dan menyelamat mangsa-mangsa bencana alam.
  • Bantuan khidmat nasihat mengenai hal ehwal keselamatan pegawai dan kakitangan , dail dan rahsia rasmi dan keselamatan bangunan kerajaan.